niedziela, 2 marca 2014

Dietetyczne pralinki z awokado

Polecam osobom będącym na diecie ale nie tylko, mój mąż, który nie tknie niczego co zawiera  awokado, powiedział, że pralinki są bardzo dobre. 

Składniki na ok. 10 sztuk: 

  • pół sporego awokado
  • 3/4 szklanki rodzynek 
  • 2 łyżeczki ciemnego prawdziwego kakao
  • 75 g mielonych płatków owsianych (niepełna szklanka)
  • łyżeczka miodu (nie jest konieczne) lub słodzik naturalny do smaku
  • opcjonalnie do obtoczenia: wiórki kokosowe, pestki słonecznika łuskane, siekane migdały, orzechy itp.
Rodzynki namoczyć we wrzątku, po kilku  minutach odcedzić. Awokado przekroić i z połowy wydrążyć miąższ, wrzucić do wysokiego naczynia razem z odsączonymi rodzynkami, kakao i miodem. Zmiksować blenderem na gładką masę. Połączyć z płatkami owsianymi. Formować kulki wielkości małego orzecha włoskiego, najlepiej najpierw ręce pomoczyć w ciepłej wodzie. Następnie można obtoczyć pralinki dowolnie w: posiekanych migdałach, pestkach słonecznika, wiórkach kokosowych, kakao, pestkach dyni posiekanych, mielonych migdałach. Schłodzić w lodówce i tam przechowywać.

Smacznego!!



4 komentarze:

  1. Coś wspaniałego !
    Masło/olej zastąpione avocado - przepis niczemu sobie :) To musi być pyszne !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie spodziewałam się ze takie smaczne będą

      Usuń
  2. genialne, bardzo lekkie, a kształt i smak wspaniale przypominają tradycyjne praliny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zachwycona Twoim blogiem i przepisami. Na facebooku, na którymś z profili typu "1000 sposobów na" natrafiłam na Twoje dietetyczne raffaello i zdziwiłam się bardzo, gdy zobaczyłam, że masz tu mnóstwo świetnych przepisów :) Na pewno skorzystam z nich nie raz i będę tu często zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń