poniedziałek, 16 września 2013

Ciasto kokosowe bez pieczenia z owocami i galaretką

Uwielbiam wszystko co kokosowe, więc smak ten często pojawia się w moich deserach. Tym razem ciasto kokosowe na herbatnikowym spodzie.

Składniki na tortownicę 18 cm ale można również użyć 20-22 cm, dodając o 1 galaretkę więcej niż w przepisie:

  • 50 g pokruszonych herbatników czekoladowych (niezbyt drobno)
  • 1 budyń waniliowy + 400 ml mleka
  • pół szklanki wiórków kokosowych
  • 3 czubate łyżki cukru
  • 100 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 ulubiona galaretka, ja użyłam owocowej + 400 ml wody
  • ulubione owoce do dekoracji, ja dodałam wiśnie mrożone (wcześniej rozmroziłam na papierowym ręczniku), mrożone borówki oraz świeżego banana
Galaretkę rozpuszczamy w 400 ml gorącej wody. Następnie dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, wykładamy pokruszone herbatniki. 
Gotujemy budyń w 400 ml mleka, dodając wiórki kokosowe oraz cukier. Studzimy. Do zimnego budyniu dodajemy masło i wszystko miksujemy aż powstanie puszysta masa. Masę wylewamy na herbatniki, wyrównujemy, przykrywamy owocami. Na wierzch wylewamy tężejącą galaretkę. Wkładamy do lodówki na co najmniej 2 godziny, najlepiej na całą noc aby herbatniki zmiękły.

Smacznego!

Moje ciasto kokosowe najlepiej smakuje  z winem Celebro Semi Sweet Rose, zachęcam do zajrzenia i polubienia strony Celebro na facebooku: https://www.facebook.com/KlubCelebro?fref=ts










1 komentarz: