piątek, 28 grudnia 2012

Owsiane ciasteczka z wiórkami kokosowymi i słonecznikiem

Dzieci śpią, brak czegokolwiek słodkiego do kawy :-( Trzeba więc zrobić coś ekspresowo. Mało pracy, mało sprzątania, mało czekania :-) tak ostatnio wygląda moje gotowanie i pieczenie.
Przepis znalazłam na blogu: http://inmykitchen.blox.pl/html
Trochę zmodyfikowałam.
Ciasteczka można przechowywać w metalowej puszce, u mnie jednak nie ma mowy o jakimkolwiek przechowywaniu, bo ciasteczka z całą pewnością znikną w jeden dzień, jutro tylko będę wspominać ich smak.
Składniki na ok. 16 sztuk:
  • 1 szklanka mąki
  • 1/4 szklanki cukru demerara (można użyć białego)
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 70g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki płatków owsianych górskich
  • 1/3 szklanki wiórków kokosowych
  • 1/3 szklanki łuskanego słonecznika
  • 1 łyzka kakao
Wszystkie składniki wrzucić do miski i zagnieść. Formować płaskie, okrągłe ciasteczka i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec ok. 15 minut w temperaturze 180 stopni.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Błyskawiczne i naprawdę przepyszne!! od dziś moje ulubione ciastka owsiane!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polecam i sama zazwyczaj używam masła (82%). Daje najlepszy smak zarówno w kremach, ciaseczkach czy kruchych ciastach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń